Mitől lesz több vendég az óráidon? Hogyan lesz több ügyfeled? Lehet-e ezeket a maketing morzsákat az élet más területén is alkalmazni?
Ha követed az alábbi tippeket, garantáltan nőni fog a vendégeid/ügyfeleid száma.
Az alábbi tippek bármilyen szolgáltató területen érvényesek lehetnek. Azoknak is érdemes elolvasni akik nem fitnesz edzők, vagy aerobik oktatók.
Alakíts ki közöséget, beszélgess a vendégeiddel!
1. Érkezz korábban az edzésre mint Ők és és beszélgess a vendégeiddel!
2. Ismerkedj össze, barátkozz az új arcokkal!
3. Kérdezd ki a céljaikat, adj nekik instant tanácsokat! Kérd el az elérhetőségeiket (telefonszám, email cím, Facebook név)!
4. A telefonodon, még ott, melegében jelöld be őket FB ismerősnek!
5. Otthon vedd fel őket a saját, megfelelő FB csoportodba!
6. A visszajáró törzsvendégektől érdeklődj a hogylétük felől! Lehet, hogy jóleső érzés nekik valakivel megosztani a napi problémáikat.
7. Próbáld meg a beszélgetést az edzésre terelni, kérdezd ki, hogyan haladnak a kitűzött céljukkal!
8. Vezess nyilvántartást a vendégeidről, kövesd a fejlődésüket! Ehhez használj pl: Google Drive-ban táblázatkezelőt. Ennek az az előnye, hogy sosem vész el, mindig ott lesz az internetes felhőben, csak netkapcsolat kell hozzá.
9. Akire nem jutott időd az edzésen, arra írj rá a Facebook-on privátban. Érezzék, hogy foglalkozol velük.
Ha kialakul egy elköteleződés az irányodba, meglátod, ott lesznek minden edzésen, mert nekik lesz kellemetlen ha kihagynak egyet.
Építsd a kapcsolatrendszered!
10. Kapcsolódj már az első találkozáskor! A vendégeidet vedd fel Facebook ismerősnek már az első alkalommal! Állíts be őket a megfelelő FB listádba, és vedd fel őket a megfelelő FB csoportodba, hogy kommunikálni tudj velük.
11. Az email címükkel vedd fel őket a hírlevél listádra!
12. Ismerkedj velük, kérdezd ki, hogy Ők mivel foglalkoznak, építsd a kapcsolatrendszered!
13. Mindig legyen nálad szakmai névjegykártya amin az elérhetőségeid és a közösségi címeid szerepelnek! Ebből minden újonnan érkezőnek kötelező adnod.
Legyél jelen minél több online felületen:
14. Facebook privát oldal: ezen keresztül kommunikálsz mindenkivel, ezzel kezeled a hirdetéseidet és ez lesz az adminja a többi FB oldaladnak és csoportodnak. Az ismerőseidet (vendégeidet) rendezd listákba!
15. Facebook hivatalos oldal: itt oszd meg a legfrissebb blog bejegyzéseidet, az általad fontosnak ítélt szakmai tartalmakat. Ossz meg minimum napi 1 szakmai bejegyzést, de ne tömd tele napi 4-5 poszttal!
16. Facebook csoport (akár több is, ha több helyen tartasz órát): ez egy zárt csoport legyen, ide azokat vedd fel akik az adott helyszínen az óráidra járnak. Itt tudsz belőlük közösséget kovácsolni. Ide tedd ki az edzésen készített fotóidat is!
17. Twitter fiók: legyen összekapcsolva a blogoddal, és minden új bejegyzés jelenjen meg a Twitteren is!
18. Instagram: kapcsold össze a FB oldaladdal és így az Instagram képeid automatikusan megjelennek a FB-on!
19. Youtube csatorna: a feltöltött szakmai videóid innen illeszd be a blogodba. Ez jó tesz a keresőoptimalizálásnak. Ugyan ezt a videót négyzetes képarányban töltsd fel a FB-ra és a FB oldalakon onnan oszd meg, így nagyobb lesz az elérése mint a Youtube-ról.
20. Saját weboldal blog funkcióval: írj rendszeresen szakmai cikkeket, amiket közzétehetsz a közösségi felületeiden. Innen indíthatsz hírleveleket és itt is oszd meg az aktualitásokat! Nem mindenki facebookozik.
Építs saját brand-et, alakítsd ki magad!
20. Legyen egy küldetésed, találj ki egy szlogent és használd ezt minden online felületeden!
21. Dolgozz össze, konzultálj, vagy kérj segítséget egy grafikussal, alakítsatok ki egy arculatot! Ez szín és formavilágot, logót, egyfajta képi megjelenést jelent. Használd minden felületeden (Fb oldalak, weboldal, szórólapok, névjegykártya, stb…) ezt az arculatot, így lesz egységes és össze nem keverhető a megjelenésed!
22. Írj szakmai cikkeket, készíts letölthető kiadványokat, egyszerű, rövid videó blogokat! Miről? Erről itt írtam a Fitnesz Marketing Morzsákban.
Juttasd el magad minél több emberhez!
„Fizetett hirdetések? Miből?” – Kérdezheted joggal. A reklámba mindig vissza kell forgatni a bevételből. Ez nem kérdés. A kérdés csak az, hogy mennyit. Ha van pénzed amit befektetnél a saját promóciódma akkor abból, ha nincs, akkor a bevételedből részarányosan. Elindulhatsz napi néhány száz forintos költéssel, vagy átcsoportosíthatod a bevételeid és napi 1-2000Ft-tal már látható eredményt is lehet produkálni.
Gondolj bele, hogy mások simán elköltenek napi egy ezrest a cigire! Te költsd el ezt a pénzt saját magadra!
23. Hirdesd a Facebook-on a szakmai anyagaid! Pontosan célzott hirdetésekkel új vendégeket szerezhetsz. Ehhez viszont ne általános hirdetéseket alkalmazz, hanem konkrét írásaid, letölthető kiadványaid, videóid hirdesd meg!
24. Hirdesd a Facebook-on a FB oldalad! Itt is fontos a pontosan beállított célzás, hogy ne az ablakon dobd ki a pénzed.
25. Gyűjts partnereket! Népszerűsítésükért cserébe Ők is népszerűsítsenek téged (linkcsere, promóciós cikkek, egymás kölcsönös támogatása).
26. Hozd minél jobb pozícióba a weboldalad a Google keresési találataiban. Ehhez SEO szakembertől kérj segítséget!
27. Hirdess a Google AdWords rendszerében! Nincs mindenki a Facebook-on. Ha speciális szolgáltatás nyújtasz akkor érdemes a Google Search hálózatát használnod, ha brand-et hirdetnél vagy általános jellegű népszerűsítő kampányt szeretnél, akkor a Display hálózatát válaszd!
28. Dolgozz AdWords szakemberrel, mert sokkal több pénzt tudsz kidobni egy rosszul beállított kampánnyal az ablakon mint amennyibe a szakember szolgáltatása kerül. Megéri!
Képezd magad!
Az természetes, hogy szakmailag a toppon szeretnél lenni és követed az aktuális trendeket. Ha nagyobb vendégkört, több ügyfelet szeretnél, akkor nem állhatsz meg a szakmai képzéseknél. Olyannal is foglalkoznod kell mint a marketing.
29. Vegyél részt ingyenes online marketing előadásokon! Sok cég szervez ingyenes workshopot. Nem kötelező az előadás végén igénybe venni a szolgáltatásaikat, viszont rengeteget lehet belőlük tanulni.
30. Kérd szakember segítségét! Ez most már a sokadik Fitnesz Marketing Morzsám ami megint hosszabbra sikerült egy morzsányinál és lesz még néhány. Ebből is láthatod, hogy nagyon sok mindenhez kellene értened egyszerre. Ez lehetetlen. Egy online marketingesbe befektetett összeg mindig megtérül. Néhány órás beszélgetésből, vagy néhány hónapos közös munkából is életre szóló tudás birtokába kerülhetsz.