Hogyan rajzolj értékesítési útvonaltervet?

A vásárlás egy folyamat eredménye. Az impulzus szerű vásárlás ritka, de megesik. Mi arra törekszünk, hogy egy jól megtervezett vásárlási úton, végigvigyük az érdeklődőinket és vásárlókká változtassuk őket. Ezt az utat Neked is meg kell tervezned. Nem lesz könnyű, de szívesen segítek benne. Adok egy-két tippet.

Mi is az értékesítési útvonalterv?

Arról lenne szó, hogy mindenki aki érdeklődik a szolgáltatásom iránt kap a kezébe egy térképet amin be van rajzolva, hogy mikor mire kell kattintania? Ez vicces lenne. Nem, nem ezt jelenti.

Az értékesítési útvonalterv arról szól, hogy attól a ponttól kezdve amikor egy érdeklődő kapcsolatba lép velünk – pl: elolvassa a blog bejegyzésünk, feliratkozik egy hírlevelünkre, lájkol valamit a FB oldalunkon, stb… – egészen addig amíg meg nem rendeli a szolgáltatásunk, az általunk megtervezett tartalmakat fogja kapni, méghozzá előre megtervezett sorrendben. Ezekkel a tartalmakkal győzzük meg őt, hogy pont a Mi szolgáltatásunkra, termékünkre van szüksége. Ezekkel az oldalakkal, levelekkel, letölthető anyagokkal emeljük a motivációs szintjét olyan magasra, amíg a végén örömmel válik megrendelőnkké, fizető ügyfelünkké, majd visszatérő vásárlónkká.

Ez az értékesítési térkép tartalmazza a hírlevél adatbázisunk, a különböző tartalmú leveleink, a figyelemfelkeltő anyagaink, a blog bejegyzéseink, a próba termékeink és végül a főtermékünk összes elemét, azt hogy hogyan kapcsolódnak egymáshoz és az érdeklődőket ezeken keresztül hogyan, milyen útvonalon változtatjuk ügyfelekké.

Ezt az útvonalat szokták hívni értékesítési lépcsőnek, vagy értékesítési tölcsérnek. Mind a kettőt helyesnek tartom, de kell hozzájuk egy térkép, egy útvonalterv ami megmutatja, hogy milyen elemekből állnak.

Esküvő Dj Műsor értékesítési útvonalterv

Esküvő Dj Műsor értékesítési térkép és útvonalterv

Hétvégente a klubok dj pultjában pörgetem a lemezeket, vagy esküvőzök. Az Esküvő Dj Műsor szolgáltatásomhoz terveztem meg egy komplett értékesítési útvonaltervet.

Az érdeklődő (lead) generálástól indultam és egészen a megrendelői státuszig, sőt azt követően a felülértékesítésig, ill. a további vevőgondozásig elkészítettem a térképet és végigrajzoltam az útvonaltervet.
Végigvettem, hogy hol csatlakoznak be a közösségi felületek, mikor és hová kell irányítani a fizetett reklámból érkező forgalmat és mikor, mennyi és milyen tartalmakra lesz szükség.
A térképen lerajzolva jól látható, hogy az egyes események milyen hatással lesznek egymásra és hol, mivel kell beleavatkozni a folyamatba. A célom a rendszer automatizálása, ehhez viszont pontosan kell látnom magam előtt a folyamatot.

Elővettem hát egy A4-es lapot és elkezdtem rajzolgatni. Majd elővettem még egyet és még egyet és mire a negyedik oldalon tartottam, már kezdtem elveszíteni a fonalat a sok ábra, girbegurba vonal, firkálás és felülírás között. Keresnem kellett rá egy megfelelő megoldást. Emlékeztem, hogy tanuló koromban használtam egy sablonvonalzót amivel mindenféle alakot lehetett rajzolni. Számítástechnikai folyamatszervezőként ezzel rajzoltuk a folyamatábrákat. Persze ezt nem találtam otthon, és az informatikus mint tudjuk lusta, inkább keres rá egy online megoldást, minthogy elbattyogjon a közeli papír írószerbe.

Néhány kattintással meg is találtam a tökéletes programot. A draw.io nevezetű oldalon úgy lehet folyamatábrákat rajzolni, mit régen a vonalzóval, csak sokkal egyszerűbben és szebben.
Nem kell hozzá semmiféle képzettség, elsőre tudtam használni, és fél óra múlva már profin kezeltem.

Ezzel készült el az Esküvő Dj Műsor értékesítési útvonalterve és még magam is meglepődtem rajta, hogy mennyire összetett. A fejemben valahogy egyszerűbbnek tűnt. A kép amit beillesztettem a térképnek csak egy része.

Ez alapján már könnyebb lesz elkészíteni az tartalmi elemeket és beállítani az automatikus folyamatokat.

Ez volt az első, de nem az utolsó ilyen munkám. A következő térképet már sokkal gyorsabban készítettem el, és nagyon rácuppantam. Most itt sorakoznak az asztalomon amiket még meg kell terveznem, de ezzel a rajz programmal már minden egyszerűbben fog menni.

Neked van már értékesítési térképed? Van vásárlói útvonalterved? Segítsek megtervezni? Hívj!


Beszélgessünk a Te lehetőségeidről is!

Kérd az Online Marketing Audit szolgáltatásom!
60 perces konzultációban átbeszéljük a céljaid és a hozzá vezető online lehetőségeket. Átnézem a jelenlegi online felületeid, elmondom róluk a szakmai véleményem és ötleteket adok a folytatáshoz.

Kattints a gombra!

[su_button url="http://mediairoda.hu/online-marketing-audit/" style="3d" background="#0d9e29" size="8" center="yes" icon="icon: info-circle" text_shadow="0px 0px 0px #000000"]Információt kérek az 'Online Marketing Audit' szolgáltatásról![/su_button]

Majdnem ingyenes!
Üdv: Ofner László


Iratkozz fel a Marketing Morzsáimra:

Iratkozz fel a Bevételduplázó Fitnesz Marketing hírekre!

*Soha nem küldünk kéretlen reklámlevelet, másnak nem adjuk tovább az e-mail címed.