Egy Fitnesz Marketing tippet hoztam mára. Lehet, hogy már használod, vagy próbáltad ezt a módszert, de az is lehet, hogy új ötletként tudod beépíteni a működési rendszeredbe. Személyi edzőként, vagy edzőterem menedzserként is kipróbálhatod, de bármely olyan szolgáltatásnál használhatod ahol rendszeresen visszatérő vendégeid/ügyfeleid vannak.
Jutalmazd a vendégeid, ügyfeleid!
A módszert sok évvel ezelőtt a SkyLight tinédzser partin alkalmazták a szervezők. Több ezren vettek részt vasárnap esténként a rendezvényen. Este 10-kor véget ért a buli és amikor távoztak a vendégek, mindenki kapott a kijáratnál egy 50%-os kedvezménykupont, amivel a következő hétvégén féláron tudott belépőt venni. Ezt minden alkalommal az aktuális dátummal látták el, mert csak a következő hétvégén lehetett beváltani. Ha kihagytál egy hetet, vagy más okból nem volt ilyen kedvezményes kártyád, akkor a teljesárú belépőt kellett megfizetned.
Ezt módszert Te is használhatod a vendégeidnél, vagy az ügyfeleidnél. A kedvezmény mértékét is Te határozhatod meg, a lényeg az, hogy kapjanak valamit ami rendszeres visszatérésre sarkallja őket. Amikor vége az edzésnek, távozáskor mindenkinek kioszthatsz egy ilyen kupont és figyeld meg, hogy emelkedni fog a vendégeid száma.
A módszert alkalmazhatod folyamatosan, vagy kampányszerűen egy-két hónapig, például a nyári holtszezonban, vagy új edzőterem, új edzéstípus, új szolgáltatás bevezetési időszakára.
Hasonló ez a marketing módszer ahhoz, mint amikor egy üzletben a fizetéskor vásárlási kupont kapsz, amit a legközelebbi vásárlásodkor válthatsz be. Annyi benne a csavar, hogy ez csak a szolgáltatásod dátum szerinti következő alkalmánál használható fel.
Ingyenes nyomdai költség
Photoshophoz értő ismerősöddel pillanatok alatt el tudjátok készíteni a kuponokat, amit utána kis nyomdai költséggel ki tudsz nyomtatni. A dátumbélyegzőt nyomhatod a kupon hátára.
Ha egy, a szolgáltatásodhoz kapcsolódó céggel meg tudsz egyezni, akkor a hátoldalára nyomtathatod az Ő reklámját, cserébe annyit kérj, hogy állja Ő a nyomdai költséged. Neki is jól jön, mert közvetlenül jut el a célcsoportjához és még a terjesztéssel sem kell foglalkoznia és Te is jól jársz, mert egy filléredbe sem fog kerülni. Ebben az esetben figyelj rá, hogy legyen egy üres mező a kuponon, ahová a dátumbélyegzővel az érvényesség dátumát rá tudod pecsételni.