Ki az álomügyfeled? – 30 kérdés és még több válasz!

Csukd be a szemed és képzeld magad elé. Csinos? Jóképű? Pénzes? Pont téged keres? Rajzoljuk le! Mi foglalkoztatja? Mik a problémái? Mik az igényei? Mik a lehetőségei? – Ha ezeket ismerjük, akkor meg tudjuk Őt szólítani.

Bármilyen marketing tevékenység előtt az egyik legfontosabb dolog tisztáznunk, hogy kik is az ügyfeleid. Tudnod kell, hogy pontosan kinek kínálod a szolgáltatásod, kinek akarsz eladni valamit. Ez alapján fogjuk megszólítani őket, erre építjük az egész marketing kommunikációnkat.

Az álomügyfél – Buyer Persona

Az angolul úgy mondják, hogy hozz létre egy ‘Buyer Persona’-t. Ő lesz az álomvevőd, vagy álomügyfeled.
Személyesítsd meg, vizualizáld magad elé.  Ki is lehet az ideális ügyfeled, akinek a leginkább készült a szolgáltatásod, vagy a terméked.

Személyi edzők álom ügyfele lehet

50 közötti, egyedülálló, felsőfokú végzettséggel rendelkező, cég tulajdonos, aki jó keresettel, egzisztenciával, szabadidővel rendelkezik. Érdeklődik az egészséges életmód, a sportok, a testedzés iránt. Nem élsportoló de lehet, hogy korábban sportolt valamit, most szeretne fogyni, vagy szeretné magát fitten tartani. Szereti a divatot, követi a trendeket, lakhelye az edzőterem 1km-es közelében van és időbeosztását saját maga alakítja.

Minél pontosabban határozod meg az álomügyfeled, annál pontosabban tudod őt megszólítani a reklámjaidban és a közösségi felületeiden is.
Az álomügyfél feltérképezéséhez összeszedtem a legfontosabb kérdéseket amikre ha válaszolsz, akkor körülbelül meghatározható, hogy ki is lesz a te Buyer Personád.

Mire keresünk válaszokat?

  • Milyen demográfiai és földrajzi jellemzőkkel rendelkezik?
  • Milyen a szociális és anyagi helyzete?
  • Milyen a szegmensben dolgozik, mi a munkája, beosztása?
  • Milyen ismeretekkel rendelkezik, mi a végzettsége, honnan szerzi az információit?
  • Hogyan telik egy napja, mit csinál munkaidejében és szabadidejében?
  • Mik a problémái, mikre keres megoldást, mik foglalkoztatják, mik jelentenek értéket a számára?

30 kérdés és még több válasz az álomügyfélhez

Összeírtam neked 30 kérdést amire válaszolnod kellene amikor elképzeled az álomügyfeled.
Ha valamelyik kérdésre nem tudod a pontos választ, vagy több jellemző is megfelelhet, akkor válassz olyat, ami a több lehetséges jellemző közül a legerősebb, ami a legideálisabb lenne. Ez lesz a fő tulajdonsága, de a többi lehetőséget se vesd el. Lehetnek olyan kérdések, ahol egyforma súlyú válaszokból több is lehet. Írd össze őket!

Demográfiai jellemzők:

1. Férfi vagy nő?
2. Milyen korosztály (tól-ig behatárolva)?
3. Mi az anyanyelve? Milyen nyelveken beszél és milyen nyelven használja az internetet?

Szociális helyzete:

4. Szülő, vagy gyermektelen? Ha szülő, akkor hány és milyen korú gyermeke van?
5. Házas, elvált, egyedülálló, kapcsolatban van, vagy sem?
6. Egyedül élő, vagy vannak más eltartottjai?
7. Megfelelőek-a a lakhatási körülményei?

Helyi célzáshoz fontos jellemzők:

8. Melyik országban, melyik városban lakik?
9. Hol dogozik, vagy hová jár iskolába?
10. Hová jár rendszeresen? Pl: ingázik a lakása és a munkahelye között?
11. Mivel utazik a munkahelyére? Mennyi időt tölt utazással?

Végzettségére, tanulmányaira vonatkozó jellemzők:

12. Mi a legmagasabb iskolai végzettsége?
13. Milyen szakmát tanult, vagy tanul éppen, milyen képzésen fejleszti magát?

Anyagi helyzete:

10. Milyen társadalmi rétegbe sorolható?
11. Mennyi lehet a havi keresete?
12. Milyen vagyonnal rendelkezik?
13. Van-e megtakarítása, befektetése?
14. Van-e hiteltartozása?
15. Rendelkezik-e saját lakással, vagy bérleményben lakik?
16. Van-e gépjárműve?

Munka, beosztás, tevékenységi kőr:

17.  Milyen ipari, kereskedelmi, vagy szolgáltatási szegmensben dolgozik?
18. Milyen beosztásban dolgozik?
19. Mi lehet a munkája, tevékenysége?

Hobbi, szabadidő:

20. Milyen szabadidős tevékenységeket végez?
21. Sportolt-e, vagy sportol-e jelenleg is aktívan?
22. Milyen kulturális időtöltése van?
23. Szokott-e utazni (nyaralni/telelni) és milyen rendszerességgel? Belföldre, vagy külföldre?

Informatikai ismeretek:

24. Milyen szintű informatikai ismeretekkel bír? Honnan szerzi az információit?
25. Használ-e internetet, okostelefont és ha igen, akkor milyen aktívan?
26. Használja-e az internet közösségi felületeit, ha igen, akkor mit és milyen aktívan?

Kapcsolata a szolgáltatásoddal/termékeddel:

27. Már korábban is ügyfeled volt?
28. Találkozott-e már a termékeddel, ismeri-e? Ha nem, akkor nyitott, érdeklődő-e a terméked iránt?
29. Szüksége van-e a termékedre? Megoldja-e a terméked, vagy szolgáltatásod valamely problémáját, ha igen, melyiket?
30. Mik az elvárásai a termékeddel kapcsolatban?

Ha tudsz még fontos kérdést feltenni a fent felsorolt 30 kérdésen kívül, akkor írd meg (lehet, hogy kihagytam valamit)!

Amint megvannak a válaszok tudni fogod, hogy hol keresd az álomügyfeled, kiket célozz a hirdetéseiddel, hogyan szólítsd meg Őt!
Remélem ismét tudtam segíteni egy morzsával, oszd meg másoknak is, ha tetszett!

Keressük meg együtt az álomügyfeled!

 


Beszélgessünk a Te lehetőségeidről is!

Kérd az Online Marketing Audit szolgáltatásom!
60 perces konzultációban átbeszéljük a céljaid és a hozzá vezető online lehetőségeket. Átnézem a jelenlegi online felületeid, elmondom róluk a szakmai véleményem és ötleteket adok a folytatáshoz.

Kattints a gombra!

[su_button url="http://mediairoda.hu/online-marketing-audit/" style="3d" background="#0d9e29" size="8" center="yes" icon="icon: info-circle" text_shadow="0px 0px 0px #000000"]Információt kérek az 'Online Marketing Audit' szolgáltatásról![/su_button]

Majdnem ingyenes!
Üdv: Ofner László


Iratkozz fel a Marketing Morzsáimra:

Iratkozz fel a Bevételduplázó Fitnesz Marketing hírekre!

*Soha nem küldünk kéretlen reklámlevelet, másnak nem adjuk tovább az e-mail címed.