SEO – Keresőoptimalizálás
A weboldala csak akkor lesz eredményes az interneten, ha rátalálnak a látogatói. Ezt a célt szolgálja a SEO.
SEO – (Search Engine Optimization) Magyarul a kereső motorokban való megjelenés javítását jelenti.
Cél: a Google találati lista első oldala
A világ legnagyobb forgalmú oldala a google.com, vagyis a google kereső oldala. Ha egy terméket, vagy szolgáltatást keres, Ön is feltehetőleg ezt használja. Naponta akár többször is. A Google megpróbálja kitalálni, hogy a felhasználó által megadott kulcsszó alapján, vajon mit is kereshet és igyekszik a legvalószínűbb találatokat megjeleníteni. Ez a találati lista.
A Google a találati listán rangsorba állítja a keresett kulcsszónak megfelelő weboldalakat. Egy nagyon bonyolult algoritmus alapján minden egyes kereséskor minden általa megfelelőnek ítélt weboldalt ellát egy értékkel és ezen értékek alapján sosorlja be az oldalakat.
A felhasználó a találati lista első, vagy az első néhány oldalán bizonyosan megtalálja a számára értékes információt. Ha mégsem, akkor új keresést indít. Ezért célunk, hogy a találati (organikus) lista első oldalára kerüljünk. Ez nem olyan egyszerű, mert nagy a könyöklés, a lökdösődés a konkurens weboldalak között. Valahogy mégis el kell érnünk, hogy a rendelkezésünkre álló eszközeinkkel segítsük a Google-t és rangsoroltassuk be magunkat a lista elejére. Ez az eszközünk a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás.
A találati lista minden kulcsszónál más. Kerüljön Ön is a legfontosabb kulcsszavaival az első oldalra!
Célunk tehát, hogy a szolgáltatásunknak legjobban megfelelő kulcsszavakra, a lehető legjobb helyen szerepeljünk a találati listán.
A SEO-t nem lehet egy matematikai művelet alapján elvégezni. Illetve lehetne, de ezt a képletet a Google olyan szigorúan őrzi, mint a CocaCola a receptjét. Ha nyilvánosságra kerülne, akkor mindenki ezt használná és nem lenne különbség az oldalak között. Így nincs olyan recept amivel varázsütésre az első oldal első találata leszünk, de vannak eszközeink amikkel jelentősen javíthatjuk az esélyünket.
A Google a legfinnyásabb látogatónk
A Google keresőrobotokkal járja az internetet. Ezek a robotok naponta több millió weboldalt vizsgálnak át és indexelik őket. Amikor beírunk egy kulcsszót, akkor a keresőmotor az átvizsgált oldalak közül pillanatok alatt kiválasztja a legmegfelelőbb találatokat és rangsor szerint megjeleníti őket.
El kell érnünk, hogy a Google-nek tetszen az oldalunk és az adott kulcsszóra gondolja úgy a rendszer, hogy a miénk a legesélyesebb találat. Ha valóban az akkor a felhasználó elégedett lesz, mert azonnal rátalált a keresett oldalra.
A keresőoptimalizálás egy hosszú folyamat eredménye
Ne gondoljuk, hogy a Google programozóinak túljárunk az eszén. Válogatott szakemberek fejlesztik napi szinten a keresőmotort, hogy a legjobb eredményt produkálják.
Ne próbáljuk átverni a Google-t, mert visszafelé sülhet el.
Megvannak azok az eszközök és trükkök amikkel kiemelkedhetünk a konkurencia tömegéből és be tudjuk bizonyítani a Google-nek, hogy az adott kulcsszóra mi leszünk a legjobb találat. Ehez elsőnek a legfontosabb kulcsszavainkkal kell tisztában lennünk és ez alapján kell felépíteni, megfogalmazni a weboldalunk. Ehhez kapcsolódnak azok az oldalak amik hasonló témával foglalkoznak mint mi és egy linkkel ajánlják az oldalunk (backlink). Ezek felépítése kiépítése, érlelése nem megy egyik pillanatról a másikra és rengeteg buktatója van. Ha ezeket mind le akarnánk írni, akkor akár tanfolyamot is indíthatnánk.
Ön a végeredményre kíváncsi
Mesélnénk még erről oldalakon keresztül, de nem akarjuk további részletekkel untatni, mert feltehetőleg sem ideje, sem energiája nincs ezzel foglalkozni. Ezek a dolgok csak számunkra izgalmasak.
A SEO egy rendkívül összetett és folyton változó felkészültséget igényel a keresőmotorok világában. Az eredmény viszont látványos és a pénztárcánk által is érezhető lehet.
A legfontosabb kulcsszóra az első helyen szerepelni, olyan, mintha megütöttük volna a főnyereményt. Mások napi több ezer forint költségbe verik magukat azért, hogy az első oldal elején szerepeljenek, nekünk meg ez esetben ingyen megadatik.
Illúzióink ne legyenek, nem fogunk néhány nap alatt az első helyre ugrani, de kitartó és hozzáértő munkával jó eredményeket lehet elérni a keresőoptimalizálásban, ami Önnek tíz-, százezreket, vagy több milliós bevételt is jelenthet.
A SEO az a költség, ami garantáltan megtérül
A keresőoptimalizálással egy csapásra tucatnyi konkurenciánkat előzhetjük be. Ezek az eredmények nem csak a találati listán, hanem a pénztárcában is érezhetőek lesznek. A kereskedelemben, vagy a szolgáltató iparban egy jó találati hely felbecsülhetetlen értékű. Némi SEO ráfordítással a költség sokszorosa jöhet vissza.