Míg mindenki nyaral, szabadságon van, nyalja a fagyit, barnítja magát a napon, addig Én ezerrel készülök az őszi szezonra. Gondolj te is egy kicsit előre és láss neki a nyári online nagytakarításnak, tedd rendbe a dolgokat az internetes felületeiden, és a fejedben, akár a tengerparton heverészve.

Nem tudom, hogy Te hogy vagy vele, de nekem a pihenés, a kikapcsolódás kb három napig tart. Ahogy kialszom magam, máris beindulnak az agytekervényeim. Az idei nyaralásomra is marketing könyvekkel készülök. Elég volt egy tegnap esti Bikini koncert a Budapest Parkban, hogy a gondolataim egy kicsit felszabaduljanak és máris aktivizálódtak. Megint rámjött a közlési kényszer és hirtelen felindulásból írtam egy 2000 szavas „rövidke” blog bejegyzést. – Apa, ki fogja ezt elolvasni? – Kérdezte a nagyobbik fiam és egy másodpercre eltöprengtem, majd kinyögtem. – Senki.
Ok, akkor szedjük szét a cikket két részre, hátha úgy fogyaszthatóbb. Fagyival és cubalibrével biztosan.
Bolond vagyok egy kicsit? Lehet, de élvezem és szerintem ez a lényeg, hogy élvezd amit csinálsz.

Fekszem a nyugágyban és agyalok. Tervezek, fantáziálok és ha egy jó ötlet körvonalazódik, azt gyorsan lejegyzetelem, akár a telefonomon a jegyzettömbbe, mert egy-két óra és huss, tovaszállnak az ötletek.
Jegyezd meg,  a jó ötlet biztosítéka a sok ötlet! 

Ha már lebarnultál és elnyaltad a fagyid, akkor tégy így Te is, gondolkodj, jegyzetelj, ha van lehetőséged akkor vedd az öledbe a laptopod és tervezd meg az őszi kampányaid. Lépésről lépésre szedd össze, hogy mi lesz az őszi cél, és azt hogyan, milyen eszközökkel fogod elérni.

Mi lesz az idei célod? Hány új vendéget szeretnél az elkövetkező negyedévben?
Ne állíts elérhetetlen célt, maradj a realitások talaján! Kis munkával, odafigyeléssel, és hatékony online marketinggel meg tudod valósítani, csak bíznod kell magadban és követned a szükséges lépéseket. Mik ezek a lépések?

1. Gyűjtsd a címeket építsd a listád!

Szegmentáld, címkézd, tartsd rendben a címzettjeid. Erről a következő részben mesélek részletesen. Megosztok néhány hasznos szabályt, amit ha betartasz, akkor nem kerülnek a leveleid a spam mappába, vagyis a levélszemétbe.

2. Kommunikálj, motiválj!

Gyárts tartalmakat a listádon szereplőknek. Tanítsd őket, informáld, hogy mit miért csináltok, miért jó nekik az, ahogyan edzetek.  A legjobb marketing az edukáció. 

Ne az legyen a kommunkációdban, hogy “Gyertek csajok, mert ősztől ismét nagy buli lesz szerdánként!”
Hanem inkább az, hogy
Indul a NAGY ŐSZI KARCSÚSÍTÓ program! A kitűzött cél, hogy simán beleugorhass az őszi ruháidba. Válj karcsúvá, magabiztossá, kiegyensúlyozottá. A programban 8 hét alatt 4kg-tól szabadítalak meg!
Az edzések mellé küldj értékes táplálkozási útmutatókat a jelentkezőknek, amik szintén a program részét képezik.

Ha ezt megfelelően behirdeted a Facebook-on, akkor garantáltan dugig lesz vendégekkel az edzésed sőt, előre kell majd foglalniuk nálad. Ezzel meg is érkeztünk a 3. ponthoz, a közösségi kommunikációhoz.

3. Használd a közösségi hálót!

Készíts az őszi kampányodhoz kreatív grafikát és oszd meg! Kérd a követőid, hogy Ők is osszák meg!
Kommunikáld le, hogy miről fog szólni az őszi programod! Rögzíts invitáló, mosolygós videót amiben meghívod az érdeklődőid a programba. Oszd meg a videót a közösségi hálón és kérd meg, hogy a követőid ezt is osszák meg!

4. Reklámozz!

Nem fogod megúszni a fizetős reklámot, de bízz benne, mert megéri! Sosem volt olcsóbb és hatékonyabb a reklám, mint a Facebook segítségével.
Állíts be fizetett reklámot a videódra, vagy a grafikai anyagodra, hogy mind több emberhez eljusson!
Pl: Ha van egy 1000-2000 fő közötti FB oldalad, akkor néhány száz forintba kerül csak, hogy mindenkihez legalább egyszer eljusson az anyagod aki lájkolta az oldalad. Kisebb oldal esteén elég lehet 100-200Ft.-is

A fenti “Nagy őszi karcsúsító programra” így állítanám be a Facebook hirdetésem új érdeklődők szerzésére:

Az alábbi hirdetési kampányt nem tudod az oldaladról beállítani. Ha indítottál már FB hirdetést, akkor van hirdetési fiókod, ha nincs, akkor hozz létre egyet.
Ezt a hirdetést a hirdetéskezelő felületről készítsd el! https://business.facebook.com/ads/manager Itt a bal felső sarokban a menüre kattintva keresd a hirdetéskezelőt és indíts új kampányt!

Kampány beállítása:
Marketingcél: Forgalom (cél, hogy az oldaladra tereljük az érdeklődőket)

Hirdetéssorozat beállításai:
Hely: A kisváros, vagy nagyvárosban az edzőterem 15 km-es körzete.
Demográfia: Nők, 18-45
Érdeklődési kör: fitneszterem, diéta, egészséges táplálkozás, szénhidrátszegény étrend, Norbi update (igen, a Norbi rajongóit is meg tudod célozni)
Kapcsolódási típus: az oldaladat kedvelők kizárása (nekik ne jelenjen meg, mert őket az oldaladon belüli reklámmal éred el)
Elhelyezés: Kezdőknek maradhat automatán
Költségkeret: 500-1000Ft.-/nap (ha most elindítod, az szeptemberig 7000-14000Ft.- költséget jelent)
Hirdetésmegjelenítések optimalizálása:
– Kattintások – A Facebook igyekszik csak olyan embereknek megjeleníteni akik nagy valószínűséggel kattintani fognak. Így kevesebb emberhez jut el a hirdetés, de jobb lesz az átkattintási arány. Elvileg gazdaságosabb. A tapasztalatok viszont azt mutatják, hogy kezdetben jobbak az eredmények, ha a megjelenésre optimailizálod.
– Megjelenések – Arra fog törekedni a rendszer, hogy mind több emberhez eljusson a reklámod, függetlenül attól, hogy hányan kattintanak rá.

Hirdetés beállítása:
Tartalom: lehet a grafikai anyagod, vagy a videó üzeneted
Gomb a hirdetésnél: “További információ”
Szöveg: Írj hozzá egy rövid, figyelemfelkeltő, hatásos szöveget amiben benne van a probléma, a megoldás és az ellenállhatatlan ajánlat is.
Pl: Indul a NAGY ŐSZI KARCSÚSÍTÓ program! A cél, hogy a nyáron felszedett kilóktól megszabadulva, simán beleugorhass az őszi ruháidba, és ismét komfortosan érezd magad. A programban 8 hét alatt 4kg-tól szabadítalak meg!”

Vigyázz! A szövegnek meg kell felelnie a Facebook hirdetéskezelési irányelveinek. Az utolsó mondatot (8hét alatt 4 kiló) nem biztos, hogy elfogadja a rendszer. Ne tegyél fel kövér testet, vagy előtte-utána képet, mert azt garantáltan elutasítják.

folyt köv…

A nyári strandmarketingem itt még nem ért véget, de mivel így is hosszúra nyújtottam, a folytatást egy második körben teszem közkinccsé.
Tudnék még mesélni napestig. Most mégis abbahagyom, mert sürgősen el kell nyalnom egy fagyit. 😉
Azért ne dolgozd magad halálra, még Te is használd ki a nyár utolsó heteit! Tervezz, agyalj, fantáziálj és a bevételduplázás garantáltan nem marad el! Remélem ma is voltak inspiráló ötletek amiket majd használni tudsz!

Ha még többet, még személyre szabottabban szeretnél, akkor kérj egy órás Online Marketing Auditot, ahol a Te problémáidat járjuk körül és keresünk rá megoldást!