Megvegyem? Ne vegyem? Jó lesz ez nekem? Kell ez nekem? Hol a legolcsóbb? Mi a legjobb? – Milyen jó lenne belelátni az emberek fejébe akik tőled vásárolnak.
Gondoltál már arra, hogy milyen jó lenne tudni, hogy mire gondolnak az ügyfeleid mielőtt megveszik a terméked, vagy a szolgáltatásod? Milyen kérdések fogalmazódnak meg bennük? Miért nálad vásárolnak?
Van egy jó hírem. Nem kell mentalistának lenned, hogy megértsd milyen lelki és szellemi folyamaton mennek keresztül amíg hozzád eljutnak. Ezt most megosztom veled.
Szeretnél táplálékkiegészítőt, sportruházatot, vagy sporteszközt értékesíteni? Szeretnél a fitnesz termedbe több vendéget bevonzani? Szeretnél személyi edzőként több vendéget?
Győzd meg az embereket, hogy téged válasszanak! Mondd el nekik, hogy miért válasszanak téged, mennyivel jobb, több, más a te terméked, szolgáltatásod, mint a konkurenciáé.
See – Think – Do – Care
Az ügyfeleid, vendégeid vevőid nem hirtelen elhatározásból döntenek. A cselekvésük egy hosszú folyamat része. Ez a See (nézelődés) – Think (gondolkozás) – Do (cselekvés) folyamata. (Avinash Kaushik elmélete)
Onnan indulnak, hogy még igényük sincs, de a célcsoportodba tartoznak. (Pl Magyarországon élő 18-50év közötti nők, akik érdeklődnek az egészséges életmód iránt).
Különböző lelki állapoton mennek keresztül amíg megvásárolnak egy terméket. Ezekben az állapotokban jelen kell lenned. Ha jól csinálod, akkor a végén nálad költik el a pénzüket.
Vagyis a célcsoportodat a vásárlási folyamatban a gondolkodásuk szerint is tudjuk csoportosítani.
‘See’ állapot – a nézelődés
A leendő ügyfeleid kezdetben csak nézelődnek. Lehet, hogy nem is merült fel bennük az igény a termékedre, vagy szolgáltatásodra. Ez a ‘See’ állapot. Olvassák az internetes cikkeket, nézegetik a plakátokat, olvassák az újságot, TV-t néznek. Itt még nem szembesültek a problémájukkal, nem tudatosult bennük, hogy a Te szolgáltatásodra, vagy termékedre lesz szükségük.
Erre neked kell rávilágítanod.
Jelen kell lenned ebben az állapotukban, hogy lássanak, mint lehetőséget. Ha felmerül az igény, akkor már tudjanak rólad, hogy létezel. Az is lehet, hogy éppen a jelenléteddel kelted fel az igényüket. Kelts hiányérzetet, mutasd meg, hogy miért van szükség rád!
‘Think’ állapot – a gondolkozás
Az igény felmerülésekor jön a tájékozódás, vagyis a gondolkozás ‘think’ állapota. Ügyfeleid szembesülnek a problémával.
Pl: Rájönnek, hogy mozogni, fogyni életmódot kellene váltani. Problémájukat esetleg a mozgáshiányra vezetik vissza. A sportolók is rengeteg problémával küzdenek. Sportkrémeket, eszközöket használnak, táplálékkiegészítőket fogyasztanak, új módszereket tanulnak.
Amikor felmerül a változás, a változtatás igény, gondolkozni kezdenek. Hogyan, mivel, kitől? Ez a ‘Think’ állapot. Kitalálják, hogy mire is van szükségük és elindulnak megszerezni azt.
zReklámoddal itt is jelen kell lenned, hogy vezesd őket. Ott legyél amikor szükségük van rád. Ösztönözd őket cselekvésre, vezesd át őket a ‘Do’ – cselekvés állapotába!
‘Do’ – cselekvés állapota
Bennük már felmerült az igény a változtatásra, és tudják mit akarnak. Ők a cselekvés állapotában vannak – ‘Do’ állapot.
Körülnéznek a piacon és felmérik a lehetőségeiket. Van-e közelebbi, jobban felszerelt, olcsóbb fitnesz terem? Milyen minőségű a terméked a konkurens termékekhez képest? Mit nyújtasz ár/érték arányban.
Kialakult egy elképzelésük, hogy mit szeretnének, hol és mennyiért. Ebben az állapotban kel őket meggyőznöd, hogy számukra Te vagy a legjobb választás.
‘Care’ – gondozás állapota
A marketing munka korántsem ér véget azzal, hogy eladtad a terméked/szolgáltatásod. A törődés, gondozás állapotában az elégedett ügyfeleink vannak.
A legjobb vevő/ügyfél az, aki már legalább kétszer vásárolt tőled – ‘Care’ állapot.
Ez azt jelenti, hogy elégedett volt a termékeddel, vagy szolgáltatásoddal. Ő a legbiztosabb célcsoportod. Foglalkozni kell vele, hogy hosszútávon megtartsd. Újból és újból vásároljon, vegye igénybe a szolgáltatásod. Ők a vállalkozásod legfőbb oszlopai. Miért ne foglalkoznál velük.
Az ügyfeled/vevőd és közted kialakuló kapcsolat nem a vásárlásnál kezdődik, hanem sokkal korábban.
Hogyan kell Neked kommunikálnod?
Kivel, mikor hogyan kommunikálj Te a különböző állapotban lévő, leendő ügyfeleiddel? Milyen szélyre, szolgáltatásra termékre szabott kommunikációt találj ki?
Minden szolgáltatásnál és terméknél más kommunikációt kell alkalmazni. Minden fázishoz különféle üzenetet kell közvetítened ami feléd tereli az nézelődőt és a gondolkozót. A döntés segítéséhez megfelelő információkkal kell ellátnod a leendő ügyfeleidet. Számtalan marketing trükk és eszköz van amit alkalmazva úgy tudsz informálni, hogy meggyőző legyél.
Ha szeretnél személyre szabott kommunikációhoz segítséget kérni, akkor beszélgessünk egyet!