Tényleg nem számít a szakmai felkészültség és mindent el lehet adni? Melyik a fontosabb a szakmai hozzáértés, vagy az online marketing?
A legtöbben azonnal rávágják, hogy egyformán fontos mind a kettő. Ha Te mégsem így gondolod, akkor írd meg, kíváncsi vagyok a véleményedre!
Ha így gondolod, akkor most szállj magadba és légy őszinte, hogy Te melyikben vagy jobb. Megvan-e a kellő szakmai képzettséged ill. megfelelő online marketing ismeretekkel rendelkezel?!
Tényleg egyformán fontos a szakmai hozzáértés és az online marketing?
A válaszom: NEM. – Így röviden és tömören.
Jó gondolatébresztő volt egy videó megosztása amibe ma futottam bele a Facebook-on, szándékosan nem linkelem be, akit érdekel az úgyis rátalál. A hölgy fitnesz edzést tartott a videón, amit a kommentelők darabokra szedtek, szétoltottak. Egyesek kommentjéből a szakmai féltékenységet, míg másokéból a lenézést, de a legtöbből a dühöt olvastam ki. Mi tagadás, még Én – aki nem vagyok fitnesz edző – is éreztem a hölgy mozgásán, hogy a gyakorlatok végrehajtása nem éppen precíz.
Nagypapám jutott eszembe aki már nem élhette meg a Facebook, de még az internet korszakát sem, szóval semmi köze nem volt az online marketinghez. Ő mondta, hogy „Amíg lószar van, addig veréb is van.” – ősi ‘nem dakota’ közmondás.
Úgy magyarázom a jelenséget, hogy rövid távon az Online Marketing a fontosabb, míg hosszú távon a szakmai felkészültség.
Ahhoz, hogy látogatókat, nézőket, impulzus vásárlókat szerezz, online marketing tudásra van szükséged.
Ahhoz, hogy ezekből a látogatókból nézőkből követők legyenek, esetleg ügyfelek, vagy vásárlók, hogy az impulzus vásárlók visszatérő ügyfelekké váljanak, a szakmai felkészültség a fontos.
Online marketing nélkül nem fognak megtalálni. Nem lesz ismertséged, követő bázisod, nehezen vagy egyáltalán nem jutsz el az emberekhez.
Kellő szakmai felkészültség nélkül viszont csalódást okozol, hiteled veszíted és azonnal padlóra küldenek ahonnan sokkal nehezebb felállni.
Szép új világ?
Hiába a hatalmas tudás, ha nincs kinek továbbadni. Mire volt jó az évtizedes tanulás, ha nincs hol kamatoztatni? Egyes profik még ott tartanak, hogy az okostelefonjukkal is nehezen boldogulnak, míg jön egy új generáció ami egyszerűen lesöpri őket az online világban.
Tizenéves gyerekek szégyenítik meg Youtube-os videóikkal a milliárdos kereskedelmi TV-k műsorait nézettségben. Olyan természetességgel kezelik a technikai eszközöket, a szoftvereket és a social mediát, mintha ebből diplomáztak volna. Ők az a generáció, aki szakmai felkészültség nélkül is zsebre vágja a közönséged, ellopja az ügyfeled és megvezeti a kuncsaftod. Annyira profin csinálják, hogy ki sem derülnek a szakmai hiányosságok, vagy ha ki is derülnek, kit érdekelnek már amikor akkora a sikerük?!
Veszélyes és szomorú jövőkép ez, de nem hagyjuk magunk.
Új eszközök, új fogalmak, új gondolkodásmód
Ez ellen csak úgy tudsz védekezni, ha a fitnesz ismereteiden túl az online marketing világában is képzed magad. Olyan fogalmakkal kell megismerkedni, mint ‘brand-építés’, ‘online jelenlét’, ‘közösségi marketing’, ‘célcsoport célzás’, ‘kattintás alapú reklám’, ‘értékesítési tölcsér’, stb …
Meg kell tanulnod azonnal reagálni a változásokra. Kezelni, használni, kihasználni a technikai újdonságokat. Haladnod kell a korral, mert beelőznek és sokkal kisebb szakmai felkészültséggel, gyakorlatlan mozdulatokkal és hiányos ismeretekkel is lealáznak a piacon. Aztán csak kapkodhatod a fejed, hogy mire mentél azzal a sok éves szakmai képzéssel és a befektetett energiával amíg kidolgoztad a saját módszered. Jön egy alig húsz éves fruska és lekaszálja előtted a piacot.
Változni kell, változtatni kell!
Meg kell tanulnod menedzselned magad. Meg kell tanulnod a kommunikációt. Nem az edzésen, hanem az online felületeken. Változtatni kell a gondolkozáson. A jövőben csak akkor érsz el eredményt, ha tudni fognak rólad, mert valaki megosztotta az eredményeid, a feltöltött anyagaid.
Profi képekre, videókra, rajongói oldalra, csoportokra, online kommunikációra lesz szükséged. Nem áltatlak, ezek legalább annyi időt fognak elvenni az életedből mint a szakmai felkészülésed, sőt ezzel még nehezebben fogsz boldogulni, mert idegen számodra a terep.
Kizökkensz a komfort zónádból és olyan dolgokkal kell foglalkoznod amire sem időd, sem energiád, sem tudásod nem lesz.
Van egy jó hírem!
Nem kell mindenhez értened. Senki nem várja el tőled, hogy érts a videózáshoz, az újságíráshoz, a marketinghez, a grafikai munkákhoz, a webszerkesztéshez, sőt! Akkor jársz a legjobban, ha ezeket szakemberekre bízod. Neked a saját szakmai tudásodon kívül csak egy dologhoz kell értened, hogy olyan emberekkel vedd körbe magad akik profik a saját területükön. Hidd el, bármennyire is lelkesen próbálkozol, sosem lesz az a kreatív anyag olyan profi mint amikor egy képzett grafikusra bízod.
Már akkor hatalmasat lépést tettél a saját karriered érdekében, ha a marketing morzsáimból, összecsipegetted, hogy mire is lesz szükséged. Ha felismerted, hogy változtatnod kell az eddigi hozzáállásodon. Ha felismerted, hogy jó kezekben az online felületeid nem csak időrabló játszóterek, hanem a sikereid forrásai lehetnek.
Fektess saját magadba!
Ha profi akarsz lenni, akkor a számodra elérhető legjobb szakemberekkel vedd körbe magad!
Igen, ennek ára van, Őket meg kell fizetni. Valamit, valamiért. Ez a Te befektetésed. Nem más vállalkozásába fekteted az összeget, hanem saját magadba. A saját branded építed.
Éveken keresztül áldozatokat hoztál a tanulással, a saját magad fizikai és szellemi képzésével. Akkor is befektettél és most is erre van szükséged.