Volt egy 20%-os szabály. Facebook hirdetés esetén, ha több volt a szöveg a képen, mint 20%, akkor azt automatikusan elutasította. Ez a módszer előzetes bejelentés és értesítés nélkül megváltozott.

Örülök, hogy az első Fitnesz Marketing Morzsám akkora figyelmet kapott, hogy az egekbe szöktek a Google Analytics görbéim. Az egyik fitnesz Facebook csoportban egy kisebb vita is kialakult a bejegyzésem alatt, amit egyáltalán nem bánok, mert ez azt jelentette, hogy nem volt érdektelen az írásom, így folytatom.
Ha valakinek véleménye van, azt továbbra is szívesen fogadom.

Hirdetünk edző termeket, táplálék kiegészítőket, sporteszközöket, sportruházatot, rendezvényt, vagy fitnesz szolgáltatásokat kínálunk. Szeretnénk, hogy a pénzünkért minél több emberhez eljusson a reklám és elérje a célját. Ezért nem árt tisztába lenni a lehetőségekkel. Íme egy újabb Fitnesz Marketing Morzsa.

A mai morzsában annak a 20%-os szabálynak a változásáról írok amit a Facebook alkalmaz a hirdetési képek elbírálásában mind a Facebook-on, mind az Instagramon. Erre a változtatásra a nyár elején került sor.

A változás lényege, hogy ma már használhatók a szöveggel teleírt képek is, de kevesebb megjelenést produkálnak. Vagyis ugyan annyi megjelenésért többet kell fizetni.
Érdemes tehát elgondolkozni, hogy megéri-e?

A Facebook súgója szerint 4 kategóriába sorolja a képet a szöveg mennyiség alapján.

  1. Minimális szöveg – minden OK, mehet a hirdetés ezerrel,
  2. Kevés szöveg – mehet a hirdetés, de kevesebb megjelenést kapsz,
  3. Sok szöveg – mehet a hirdetés, de jóval kevesebb lesz a megjelenés,
  4. Nagyon sok szöveg – elképzelhető, hogy meg sem jelenik a hirdetésed.
 Tipp: Továbbra is érdemes olyan beszédes képeket használni, amik figyelemfelkeltők és a hirdetés címébe, leírásába betenni azt amit a képre akartál írni.  A Facebook hirdetésed képét itt tudod leellenőriztetni a Facebook szövegfedettségi eszközével.