Mi mindenre lehetne elkölteni a pénzt amit a reklámkiadásokból megspórolhatnál? Utaznál belőle, vagy vennél egy új autót? Milliókat spórolhatsz meg és megsokszorozhatod a bevételed a keresőoptimalizálással.

Szoktam kapni ilyen felkérést: „Gyere, seózd meg az oldalam, mert Te úgy is értesz hozzá”
Lefordítom, hogy ez mit is jelent: Valakinek a weboldalát a keresőoptimalizálás segítségével juttassam előrébb a google találati listáján.

Reklám költséget úgy tudsz spórolni, és nagyobb bevételre úgy tudsz szert tenni, hogy a Google keresőjének az organikus, vagyis nem a fizetett találati listáján elöl vagy. Ezt keresőoptimalizálással (Search Engine Optimization rövidítve SEO) tudod elérni.

Nem mindegy, hogy a főbb kulcsszavak keresésére a találati lista hányadik oldalán jelensz meg. Ez a beállításoktól, tartalomtól, az oldal működésétől és a népszerűségétől is függ.
A keresőoptimalizálás (SEO) hatalmas, több hónapig tartó szakmai munka ami csak igen lassan hozza meg az eredményét. A „gyere és seózd meg az oldalam” nem működik. 2-3 órán át megállás nélkül tudok arról beszélni, hogy mi szükséges ahhoz, hogy jó találati helyre kerülj a keresőben. Ezt megvalósítani sok-sok időbe és energiába kerül.

Ebben cikkben adok egy morzsányit, szám szerint 3db tippet a kersőoptimalizáláshoz.

1. Kulcsszóválasztás, kulcsszókutatás

Itt kezdődik, ez az első lépés. Írd össze, hogy a tevékenységednek, szolgáltatásodnak, termékednek mik a fő kulcsszavai. Melyek azok a szavak amelyek beírására azt szeretnéd, hogy a kereső találati listájának az első oldalán megjelenjél. Jól gondold végig! Ha fitnesz edző vagy, akkor nem biztos, hogy a fitnesz lesz a fő kulcsszavad. Túl általános. Ha megvannak a fő kulcsszavak és kulcsszó kombinációk, akkor minden tartalmad erre kell felépíteni.
A magyarok 80%-ban 2-3 szóból álló kulcsszó kombinációval találják meg amit keresnek.
Pl: privát fitnesz edző, kismama torna, zumba óra Szegeden, stb…

2. Domain választás

Legyen benne a domain névben a fő kulcsszó kombináció. Ma már elég nehéz egy kulcsszavas domain nevet beregisztrálni, de ez nem is baj.
Pl: A városban ahol edzéseket tartasz a vendégeid hozzá fogják írni a kereséskor a város nevét a kulcsszóhoz: kismama torna Szeged, fitnesz edző Pécs, zumba edzés Miskolc, stb…
Nyugodtan válassz kulcsszó kombinációból álló domain nevet, a szavakat kötőjellel válaszd el!
Pl: www.kismama-torna-szeged.hu
Ez így elég hosszú, ezért vedd meg hozzá a ktsz.hu-t is. Amikor hivatkozol rá, akkor a ktsz.hu domain nevet add meg, de a weboldalad a kismama-torna-szeged.hu domain név alá legyen felprogramozva.
Ha valaki beírja a ktsz.hu címet, akkor irányítsd Őt át a kötőjeles, teljes névre!

Így lesz egy könnyen megjegyezhető rövidítésből álló domain neved amit egyszerű beírni, és lesz egy beszédes, kulcsszavakkal teli domain neved ami tökéletes alap lesz a keresőoptimalizáláshoz.

3. Kulcsszóhalmozás

A két pozitív SEO tipp után jöjjön egy negatív. Sokan még ma is úgy gondolják, hogy ha a kulcsszavuk elég sokszor megjelenik az oldalon, akkor a Google szemében nagyon fontos lesz a tartalom. Ezért a szegedi fitnesz klub (maradjunk ennél a példánál) 50 különféle módon kiírja az oldalra felsorolás jelleggel a kulcsszavát.
Pl: szegedi fitnesz olcsón, szegedi fitnesz nonstop, szegedi fitnesz sportolóknak, szegedi fitnesz kismamáknak, szegedi fitnesz fogyni vágyóknak, stb…
Az ilyen jellegű felsorolást a Google büntetni fogja úgynevezett „kulcsszóhalmozás” miatt. Ne akard a keresőt átverni! Az ilyen felsorolás nem életszerű.
Törekedj a természetes megfogalmazásra és használj szinonímákat.

A Fitnesz Marketing Morzsák továbbra is ingyenesek, de egy megosztást megköszönnék.